Pagina's
▼
woensdag 27 maart 2019
Buitenlesdag Buiten bingo
Op 2 april is er weer de jaarlijkse Buitenlesdag.
Klik hier voor een voorproefje... voor een les voor groep 1 en 2.
Je kunt je ook nog aanmelden. Klik hier voor de link.
zondag 17 maart 2019
Rekenspel 224 Pak snel
Groep: 1,2,3,
Materiaal: cijferkaartjes van 2 tot 12 en 2 dobbelstenen
Domein: getallenMateriaal: cijferkaartjes van 2 tot 12 en 2 dobbelstenen
Doel: kinderen "dwingen tot verkort tellen"
Vorm: kleine groepjes
Speel dit spel in
kleine groepjes. Leg de cijferkaartjes van 1 tot en met 12 (gestructureerd of
door elkaar) op tafel. Laat een van de kinderen met twee dobbelstenen gooien.
Hoeveel is er gegooid? Degene die als eerste het bijpassende cijferkaartje van
tafel pakt, mag het houden. Is het cijferkaartje al weg, dan mag opnieuw
gegooid worden. Degene die aan het eind de meeste cijferkaartjes heeft, is de
winnaar.
Variatie:
Leg kaartjes neer van 1 tot en met 6.
Leg kaartjes neer van 3 tot en met 18.
Tip:
zondag 10 maart 2019
Rekenspel 227 Levende magneten
Groep: 2, 3,4,5,6
Materiaal: -
Domein: getallen
Doel: getalbegrip: getallen tot 2,3,4,5,6....
Vorm: klassikaal
De kinderen lopen vrij rond in de klas (gymzaal, speelplaats,...).
U noemt een getal, (2, 4, 5, ...) de kinderen moeten zo snel mogelijk het correcte groepje vormen. Het spel element kan in gebracht worden door het groepje de handen in de lucht te laten steken als hun groepje compleet is. De kinderen van het laatste groepje zijn af en mogen bij de volgende ronde niet meer mee te doen. Wie lukt het om het langst mee te doen?
Tip:
Bespreek in groep 4 en 5 ook welke tafel er gevormd is.
Bron: www.kidzz.be
Materiaal: -
Domein: getallen
Doel: getalbegrip: getallen tot 2,3,4,5,6....
Vorm: klassikaal
De kinderen lopen vrij rond in de klas (gymzaal, speelplaats,...).
U noemt een getal, (2, 4, 5, ...) de kinderen moeten zo snel mogelijk het correcte groepje vormen. Het spel element kan in gebracht worden door het groepje de handen in de lucht te laten steken als hun groepje compleet is. De kinderen van het laatste groepje zijn af en mogen bij de volgende ronde niet meer mee te doen. Wie lukt het om het langst mee te doen?
Tip:
Bespreek in groep 4 en 5 ook welke tafel er gevormd is.
Bron: www.kidzz.be