Materiaal: speelkaarten met alleen de aas(telt als 1) en de kaarten tot 9
pen en papier.
Domein: getallen
Doel: automatiseren van bewerkingen tot 100
Vorm: tafelgroepje
Wie het eerst de uitkomst weet, zegt BOEM. Vervolgens gaan de medespelers de uitkomst controleren. Klopt het, dan krijgt het kind 10 punten voor zijn snelle rekenwerk; is het niet goed, dan krijgen alle andere kinderen 5 punten. Wie het eerst 100 punten heeft, is de winnaar!
Soms hebben meerdere kinderen tegelijk 100 punten, dan wint het kind die de meeste keren 10 punten behaalde.
Variatie:Het kind wat aan de beurt is telt 9 kaarten uit en legt ze snel op een rij. Iedere speler maakt de rekensom: tel alle even kaarten bij elkaar op en idem met alle oneven kaarten.
Gebruik alleen de kaarten tot het getal 5. Of gebruik ook de kaarten tot het getal 10!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten