Materiaal: kaartspel ( gebruik alleen de kaarten met getallen en de aas voor de 1)
Domein: getallen
Doel: handig rekenen
Vorm: kleine groepjes
Een aardig spel voor doorzetters.
Schud de kaarten
Een kind mag 1 kaart trekken, dit wordt de doelkaart (uitkomst)
Het volgende kind met de klok meegerekend trekt nog 5 kaarten, dit zijn de rekenkaarten (gebruikskaarten)
Alle 5 de kaarten moeten gebruikt worden om de doelkaart te krijgen
Zet een timetimer voor de tijd. Anders kan het spel lang gaan duren. Dat is in een klassensituatie niet wenselijk. Wie dan de meeste bewerkingen heeft, is winnaar.
Hieronder staat een voorbeeld:
VOORBEELD:
Doelkaart = 4
Rekenkaarten: 10 5 1 7 4
Mogelijkheid:
10 : 5 = 2
1 + 7 = 8
2 x 8 = 16
16 : 4 = 4
Geen opmerkingen:
Een reactie posten