Materiaal: evenwichtsweegschaal: balans,
mogelijk zelf gemaakt van een “kledingknaapje”
evt. pot met knikkers of fiches, zakje bruine bonen, blokjes
Domein: meten
Doel: schatten,
kunnen bepalen wel voorwerp lichter/zwaarder
is met behulp van een balans.
Vorm: tweetallen

Variatie:
Kinderen zoeken in de klas 12 voorwerpen die ze kunnen wegen. Een van de kinderen pakt een voorwerp. Het andere kind schat hoe zwaar dit voorwerp is. De zwaarte van het voorwerp wordt bepaald aan de hand van bruine bonen of knikkers. Bv 8 knikkers. Als het kind een aantal goed heeft mag het een fiche pakken. Vervolgens wisselen de kinderen van rol. Een kind pakt een voorwerp. Het andere kind schat hoe zwaar dit voorwerp is. Als het kind het antwoordgoed heeft, mag het een fiche pakken.
Kinderen zoeken in de klas 12 voorwerpen die ze kunnen wegen. Een van de kinderen pakt een voorwerp. Het andere kind schat hoe zwaar dit voorwerp is. De zwaarte van het voorwerp wordt bepaald aan de hand van bruine bonen of knikkers. Bv 8 knikkers. Als het kind een aantal goed heeft mag het een fiche pakken. Vervolgens wisselen de kinderen van rol. Een kind pakt een voorwerp. Het andere kind schat hoe zwaar dit voorwerp is. Als het kind het antwoordgoed heeft, mag het een fiche pakken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten