Meer Prikkelende Poster vind je op hun website. Klik hier voor de link
woensdag 30 mei 2018
zondag 27 mei 2018
Rekenspel 204 Het even –en-onevenspel
Groep: 3,4,
Materiaal: van alle getallen tot 99 kaartjes
Domein: getallen
Doel: automatiseren van het begrep even en oneven
Vorm: klassikaal, individueel, tafelgroepje
Evt kan natuurlijk het spel ook gespeeld worden met een spel kaarten. Om meer kaarten te hebben kunnen je twee sets kaarten bij elkaar voegen. Gebruik de aas als 1.
Materiaal: van alle getallen tot 99 kaartjes
Domein: getallen
Doel: automatiseren van het begrep even en oneven
Vorm: klassikaal, individueel, tafelgroepje
De kaarten liggen op een
stapel met het nummer naar beneden en zijn goed geschud. Het kind dat aan de beurt is raadt of het een
even of oneven kaart is. Als het kind het goed geraden heeft mag het de kaart
houden, zo niet dan krijgt het andere kind de kaart. Als het kind het verkeerd
heeft geraden, mag de ander. Het spel eindigt als alle kaarten op zijn. Tel de
kaarten. Elke kaart telt voor 2 punten. Wie heeft de meeste punten?
Variatie:Evt kan natuurlijk het spel ook gespeeld worden met een spel kaarten. Om meer kaarten te hebben kunnen je twee sets kaarten bij elkaar voegen. Gebruik de aas als 1.
woensdag 16 mei 2018
Tip: stappenplan redactiesommen
Gezien op internet: Stappenplan voor redactie sommen.
Voor zwakke rekenaar belangrijk om structuur te hebben. Ik adviseer leerfkrachten ook altijd om dit stappenplan zichtbaar op te hangen in hun groep.
Klik hier voor de link!
Voor zwakke rekenaar belangrijk om structuur te hebben. Ik adviseer leerfkrachten ook altijd om dit stappenplan zichtbaar op te hangen in hun groep.
Klik hier voor de link!
zondag 13 mei 2018
Rekenspel 202 Tenzy
Groep: 1,2,3,4
Materiaal: 20 dobbelstenen
Domein: getallen
Doel: getallen oefenen, sommen tot 10 oefenen
Vorm: tweetallen
Elke kind heeft 10 dobbelstenen en een beker. Van te voren spreken ze af welke getal ze willen gooien.
Dan beginnen ze tegelijkertijd de stenen op te gooien. Als ze spelen voor de 5 pakken ze alle dobbelstenen met 5 er uit. Die leggen ze op zij. Vervolgens gooien ze de stenen weer op. Het spel is afgelopen als een van de kinderen alle 10 stenen met 5 heeft gegooid.
Variatie
De kinderen gooien weer de stenen op, maar gooien dan samen een van te voren afgesproken getal af. Bv 8 of 4. Hebben ze twee dobbelstenen die samen 4 zijn dan halen ze die uit het spel. Wie het eerste alle stenen op heeft heeft gewonnen.
Naar een idee van: www.whatdowedoallday.com
Materiaal: 20 dobbelstenen
Domein: getallen
Doel: getallen oefenen, sommen tot 10 oefenen
Vorm: tweetallen
Elke kind heeft 10 dobbelstenen en een beker. Van te voren spreken ze af welke getal ze willen gooien.
Dan beginnen ze tegelijkertijd de stenen op te gooien. Als ze spelen voor de 5 pakken ze alle dobbelstenen met 5 er uit. Die leggen ze op zij. Vervolgens gooien ze de stenen weer op. Het spel is afgelopen als een van de kinderen alle 10 stenen met 5 heeft gegooid.
Variatie
De kinderen gooien weer de stenen op, maar gooien dan samen een van te voren afgesproken getal af. Bv 8 of 4. Hebben ze twee dobbelstenen die samen 4 zijn dan halen ze die uit het spel. Wie het eerste alle stenen op heeft heeft gewonnen.
Naar een idee van: www.whatdowedoallday.com
Abonneren op:
Posts (Atom)