Na een vakantie kunnen de tafels bij sommige kinderen flink zijn weg gezakt! Een tip is om dan te starten met een heuse "Tafel challenge". Een "Tafel 10 daagse."
Van een school ontving ik deze tekst:
"Om de tafels een boost te geven willen we daarom 2x per jaar een tafel 10 daagse organiseren. ( ook i.v.m. ‘summerloss’)
Van een school ontving ik deze tekst:
"Om de tafels een boost te geven willen we daarom 2x per jaar een tafel 10 daagse organiseren. ( ook i.v.m. ‘summerloss’)
Laatste 2 weken september : 18 t/m 29 september gr 5 t/m 8
2e week van maart : 12 t/m 23 Maart. Gr 4 t/m 8
Elke dag werkblad met tafels. ( deze worden door
rekencoördinatoren aangeleverd )
In 5 minuten zo veel mogelijk tafels maken. Samen nakijken. Elke
dag een dag topper. Dit hoeft niet per se degene te zijn die de meeste
sommen gemaakt heeft maar kan ook een leerling zijn die netjes heeft
geschreven, meeste vooruitgang heeft geboekt, meeste sommen heeft overgeslagen,
minste fouten, enz.
Een week topper. En einde van de 10 dagen een school topper voor
4,5,6 en een school topper van 7, 7/8, 8.
Hoofddoel van de school; eind
groep 4 moeten alle tafels aan bod gekomen zijn, zodat kinderen voldoende tijd
hebben om te oefenen. Midden groep 5 moeten alle tafels geautomatiseerd
zijn en deze blijven we onderhouden."
Via dit blog zijn genoeg tafelspelletjes te vinden om naast werkbladen ook spelvormen in te zetten.
Klik hier voor de link van de poster van Onderwijs maak je samen!
Via dit blog zijn genoeg tafelspelletjes te vinden om naast werkbladen ook spelvormen in te zetten.
Klik hier voor de link van de poster van Onderwijs maak je samen!