Groep: 5,6
Materiaal: getalkaarten 580 t/m 710
twee jokerkaarten
speelbord: gok een hok
speelbord: gok een hok
Domein: getallen
Doel: globaal lokaliseren van willekeurige getallen.
logisch denken en redeneren
Vorm: Dit spel wordt: 1 tegen 1, 1 tegen 2 of 2 tegen 2 gespeeld.
Doel: globaal lokaliseren van willekeurige getallen.
logisch denken en redeneren
Vorm: Dit spel wordt: 1 tegen 1, 1 tegen 2 of 2 tegen 2 gespeeld.
Spelregels:
1.
Iedere speler of tweetal neemt een kopie van het speelbord voor zich.
2.
Schud de getalkaarten en leg deze blind op een stapel in het midden van de
tafel.
3.
Neem om de beurt een getalkaart van de stapel.
4.
Het getal dat je trekt, schrijf je op je eigen blad in een hokje op de eerste
rij. Je mag het getal schrijven waar je wilt, maar de volgorde moet blijven
kloppen. In elk hokje mag maar één getal komen te staan. Als je een getal
opgeschreven hebt, mag je het niet meer verplaatsen.
De
kaartjes die geweest zijn komen niet meer terug in het spel.
5.
Je schrijft pas een getal in de volgende rij als het niet meer past in de
vorige rij. (Voorbeeld: op je blad staat het getal 639 direct naast 652. Als je
dan het getal 644 pakt, past deze er niet meer tussen en schrijf je die op de
volgende rij). Als je eenmaal bent begonnen op een volgende rij, mag je niet
meer terug naar de vorige rij. Dit gaat zo door totdat iemand een getal niet
meer kan noteren in een hokje op de vijfde rij. Die speler is dan af.
6.
Als je een jokerkaart trekt, mag je zelf weten welk getal je opschrijft. Het
getal mag nog niet eerder opgeschreven zijn. Trek je vervolgens het kaartje met
dit getal dan hoef je die beurt niks op te schrijven. Dit geldt niet voor de
tegenstander!
De
winnaar is de partij die als laatste een getal in een hokje kan schrijven!
Klik hier voor het speelbord klein
Klik hier voor een speelbord groot
Geen opmerkingen:
Een reactie posten