zondag 2 januari 2022

Rekenspel 296 Dobbeltekenen

Groep:            2,3,
Materiaal:       dobbelsteen met stippen of cijfers tot 6

Domein:          getalbegrip
Doel:               getallen tot 20
Vorm:              kleine kring



In elk groepje beschikken ze over een dobbelsteen. Noteer op het bord opdrachten die de leerlingen in volgorde moeten oplossen om zo tot de vooropgestelde tekening te komen.


Kinderen tekenen dobbelend een clownstekening Het tekenen kan pas starten als je 1 gooit
(= de eerste opdracht), nadien 2 (= tweede opdracht), enz... Zie ook de huptekening
Ik gooi 1 = ik teken een grote cirkel, de omtrek van zijn gezicht
Ik gooi 2 = ik teken zijn linkeroog
Ik gooi 3 = ik teken zijn rechteroog
Ik gooi 4 = ik teken zijn lachende mond
Ik gooi 5 = ik teken een bloem op zijn hoed
Ik gooi 6 = ik teken zijn grappige hoed

Wie heeft als eerste de clown getekend?
Hulptekening klik hier



 
  
 

Geen opmerkingen: