woensdag 25 september 2019

57 Tafeltips en tafelspelletjes

Klik hier! Dan ziet u alle 57 spellen achter elkaar.


Het domein basisbewerking vermenigvuldigen valt onder kerndoel 27: 

‘De leerlingen leren de basisbewerkingen met gehele getallen in elk geval tot 100 snel uit het hoofd uitvoeren, waarbij optellen en aftrekken tot 20 en de tafels van buiten gekend zijn’ (Buijs, Klep & Noteboom, 2009). Dit doel kan in een aantal stappen behaald worden, door de tussendoelen aan te houden. Zo beginnen leerlingen in groep 3/4 betekenis te geven aan de bewerking vermenigvuldigen in concrete situaties. In groep 5/6 wordt de tafelkennis uitgebreid door het memoriseren van tafelproducten. In de hoogste groepen van de basisschool wordt de tafelkennis onderhouden en toegepast in verschillende situaties. Van leerlingen wordt verwacht dat ze in deze groepen parate kennis van vermenigvuldigen hebben (Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, 2006). " 

Wist u dat op dit blog inmiddels meer dan 57 tafelspellen en tafeltips kunt vinden?




Voor ouders:

Klik hier voor een link naar Bureau Bijles tafels oefenen
Klik hier voor een link naar Snap je kind

Geen opmerkingen: