Materiaal: rekenmachine
Domein: getallen
Doel: inoefenen van bewerkingen, automatiseren, memoriseren
werken met de rekenmachine
Vorm: kleine kring, tweetallen
Doel van het spel is om100 te maken! Kinderen werken samen met
een rekenmachine. Een kind toetst een tweecijferig getal in waarop de ander
er een optelsom van maakt, waarbij de oplossing 100 op het display komt te
staan. Kinderen kunnen een score bijhouden van de goed gemaakte pogingen.
Variatie:
De kinderen mogen steeds om en om maar een getal tussen 1 en 10 bij het getal optellen en wie dan het eerst bij 100 komt, heeft gewonnen.
Bron: Clements, D.H., &
Sarama, J. (2009). Learning and
teaching early math: The learning trajectories approach. New York:
Routledge.
De kinderen mogen steeds om en om maar een getal tussen 1 en 10 bij het getal optellen en wie dan het eerst bij 100 komt, heeft gewonnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten